Rekrutacja do biura wymaga dużej ilości czasu, wysiłku i pieniędzy. Oznacza to, że musisz upewnić się, że zaznaczasz każde pole po drodze prawidłowo.
Po zatrudnieniu nowego pracownika, praca nie jest skończona. Musisz upewnić się, że odpowiednio go powitasz, pomożesz mu się zadomowić i będziesz się nim opiekować przez te pierwsze kilka dni i tygodni.
Jeśli tego nie zrobisz, może się okazać, że nowy pracownik będzie miał zupełnie złe pierwsze wrażenie o Tobie jako menedżerze i może zacząć kwestionować swoją decyzję o przyjęciu pracy.
Przyciąganie najlepszych talentów to jedno, ale utrzymanie ich to zupełnie inna sprawa. Często sprowadza się to do drobnych szczegółów, tj. traktowania ludzi z życzliwością i szacunkiem, a nie imponowania im wielkimi modelami biznesowymi i technologią.
Kiedy pracownik zaczyna swój pierwszy dzień w pracy, należy go wyluzować i dać mu czas, aby poczuł się jak w biurze. Ogromną częścią procesu zadomowienia się jest poczucie komfortu przy biurku, rozmowa z nowymi kolegami i nabranie pewności siebie, by móc wypowiadać się przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej. Tego nie da się zrobić w pośpiechu.
Sprawdź tę infografikę, która daje ciekawe wskazówki dotyczące pierwszych 90 dni w pracy.
Źródło - https://www.socialtalent.com/blog/recruitment/the-first-90-days-help-new-employees-start-out-on-the-right-foot-infographic
Twój nowy pracownik może chcieć zaimponować od samego początku, ale musisz upewnić się, że dajesz mu czas na odnalezienie się w nowej sytuacji. Nowe pakiety oprogramowania wymagają czasu, aby się do nich przyzwyczaić, schematy pracy mogą być czasem trudne do oswojenia, a rozpoczęcie pracy z zupełnie nowym zespołem pracowników często wymaga trochę czasu, aby się ustatkować.
Daj swojemu nowemu pracownikowi czas i upewnij się, że wie, że jesteś dla niego na każdym kroku. Drzwi Twojego biura powinny być zawsze "otwarte" - w przenośni, jeśli nie dosłownie. Możesz również wyznaczyć dla niego mentora biurowego, aby miał do kogo się udać, gdy będzie chciał zadać szybkie pytania lub dowiedzieć się, jak coś się robi.
Pomagając pracownikowi zadomowić się w firmie, nawet jeśli trwa to nieco dłużej niż byśmy tego oczekiwali, robisz wiele, aby zapewnić, że pozostanie on w niej na dłużej.