Tchnienie świeżej, nowej energii w Twoje biuro może nie wydawać się czymś złym. Pod wieloma względami nie jest, ale tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
Kiedy nowa osoba wchodzi do Twojej przestrzeni, przynosi ze sobą świat korzyści. Dzięki nim Twoi dotychczasowi pracownicy mogą zobaczyć nowy punkt widzenia, a także zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania istniejących problemów. Ale jeśli rekrutujesz zbyt często, to też nie jest pozytywny ruch.
Pod wieloma względami lepiej jest skupić się na poprawieniu utrzymania pracowników i opracowaniu powodów, dla których tak często trzeba rekrutować. Możesz zaoszczędzić sobie dużo czasu, pieniędzy i wysiłku, pracując nad tym, dlaczego pracownicy odchodzą, a następnie pracując nad rozwiązaniem problemu.
Zbyt wiele firm nie widzi swoich pracowników jako aktywów, którymi są. Twoi pracownicy są najbardziej wartościowym aktywem, jaki masz w swojej firmie i jeśli nie uznasz tego faktu, zauważysz, że odchodzą jeden po drugim.
Zatrzymanie pracowników jest zaskakująco łatwe. Wystarczy traktować ludzi z szacunkiem, pokazać im, że ich cenisz, włączyć ich w proces podejmowania decyzji i zapewnić im wygodne i wspierające środowisko pracy, z doskonałymi meblami biurowymi. Trzeba też dawać im zadania, które są dla nich wyzwaniem i ekscytacją. To często wszystko, czego potrzeba.
Zobacz ten film, który przedstawia kilka prostych strategii utrzymania pracowników, które możesz wypróbować.
Aby naprawdę podkreślić ten punkt, spójrzmy na trzy powody, dla których powinieneś unikać zbyt częstych rekrutacji, jeśli to w ogóle możliwe.
Teraz wiesz, dlaczego regularne rekrutacja powinna być unikana w miarę możliwości, to czas, aby skupić się na utrzymaniu obecnych pracowników.